1999
104’ (25 fps) / 1.66:1

ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ

THILIKI ETERIA /

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Κατερίνα Μπέη, Νίκος Περάκης
ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ poster

Ταινίες γύρω από τις κλειστές κοινωνικές δομές της επαρχίας που συνδέονται με την επιστροφή ενός προβληματισμένου ήρωα στον τόπο του ή επειδή τον κούρασε η πόλη ή επειδή αναγκά-σθηκε να φύγει και γυρίζει να εκδικηθεί είναι ιδανικές για την αυτοψυχανάλυση του δημιουργού. Ο φίλος μου Edgar Reitz είχε σχεδόν μετακομίσει στο χωριό του Hunsrück τo 1982 για να γυρίσει την επική τριλογία της Heimat –Πατρίδα- και αυτή τη στιγμή γυρίζει τον τέταρτο κύκλο επεισοδίων. Τα δικά μου προσωπικά βιώματα ήταν φτωχά και μόνο από διηγήσεις συγγενών και φίλων από την επαρχία, γι αυτό η Θηλυκή Εταιρεία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμιά περίπτωση προσωπική ταινία. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο μισός πληθυσμός της πρωτεύουσας είχε εγκαταλείψει σχετικά πρόσφατα την περιφέρεια το θέμα μου είχε φανεί πιο ενδιαφέρον από τα δημοσιεύματα σχετικά με σκάνδαλα επιδοτήσεων αγροτικών συνεταιρισμών, δίκτυα τοκογλυφίας και σεξουαλικής εκμετάλλευσης μεταναστριών. Η γνωστή υπόθεση ομαδικής μοιχείας, που ενίσχυσε όλους τους μύθους και τα στερεότυπα, ήταν μόνο ένα επιχείρημα για την χρηματοδότηση της παραγωγής. Όταν πήγα στην Πάτρα για να ψάξω χώρους για τα γυρίσματα ο «τοπικός οδηγός μου» μου ορκιζόταν ότι είχε πολύ καλύτερες ιστορίες απ΄αυτήν της Λάρισας και όταν άρχισε να τις διηγείται, του υποσχέθηκα ότι θα γυρίσουμε σίριαλ 48 επεισοδίων. Το ενδιαφέρον όμως ήταν, ότι οι υποθέσεις του έμοιαζαν καταπληκτικά μ΄αυτές που βλέπαμε στα πρωτοσέλιδα του σκανδαλοθηρικού τύπου και τα δελτία των καναλιών και φυσικά με τους χαρακτήρες και την πλοκή του σεναρίου. Αν δεν είχα συνεργαστεί στο σενάριο με μια αρθρογράφο, γνώστρια της γυναικείας φύσης θα ισχυριζόμουν ότι γύρισα ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Πέντε συναισθηματικά ακάλυπτες έως σεξουαλικά υποτιμημένες σύζυγοι και μια νέα χήρα διαπιστώνουν, ότι τα μόνα κοινά που τις συνδέουν είναι η μιζανπλί, το χαρτί και τα άνομα συμφέροντα των συζύγων τους, μικρών και μεγάλων παραγόντων της επαρχιακής πόλης.

Η ανομοιογενής γυναικοπαρέα μεταφέρει την ροτόντα της μπιρίμπας από τα άδυτα του κομμωτηρίου μιας φιλενάδας, στο -προικώο- δυάρι της ευκατάστατης "κολλητής" και η ερωτική δραστηριοποίηση των γυναικών είναι πλέον θέμα χρόνου και συντονισμού.

Μοιραία και καταστροφικά είναι και τα πάσης φύσεως επακόλουθα, όταν ένας μοχθηρός ιδιωτικός-πρώην δημόσιος- αστυνομικός δεν καταφέρνει να εκβιάσει τον πιο προύχοντα απατημένο σύζυγο και τον εκδικείται εκθέτοντας την γυναίκα του, την παρέα της και -λόγω του εύρους των συναναστροφών τους- ολόκληρη την μικρή και κλειστή κοινωνία:

Κατά τον εορτασμό της 75ης επετείου της τοπικής καθημερινής εφημερίδας Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, ένας αυτοσχέδιος τηλεοπτικός πομπός προβάλλει μια βιντεοταινία στην οποία ο απελπισμένος και αυτοκαταστροφικός ντετέκτιβ έχει καταγράψει σχολαστικά ερωτικές και άλλες παρεκτροπές από τις αρχές της αστικής ηθικής.

ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ+ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ


παντρεμένες+χήρες

Άννα Μαρία
Μαρία Γεωργιάδου
Εύα
Σμαράγδα Διαμαντίδου
Ρίτσα
Σόφη Ζαννίνου
Λία
Χριστίνα Θεοδωροπούλου
Κική
Τάνια Καψάλη
Ηλέκτρα
Κάτια Νικολαϊδου
μητέρα Ρίτσας
Τασσώ Καββαδία
μητέρα Λάμπρου
Ζωή Βουδούρη


σύζυγοι

Καραμάνης
Αντώνης Καφετζόπουλος
Μανωλάς
Δημήτρης Τζουμάκης
Τσελέπης
Άλκης Παναγιωτίδης
Διονύσης
Οδυσσέας Σταμούλης
Χατζής
Άκης Δεσποτόπουλος
Κatlic
Bogdan Imber


ελεύθερες (;)

Άντζελα
Σμαράγδα Καρύδη
Σιλένα
Μαρία Σίδερη
Μυρτώ
Άννα Ψηλοπάτη
ρεπόρτερ VOX
Κατερίνα Μπέη
τραγουδίστρια
Μαρία Μπακοδήμου
Τατιάνα
Χριστίνα Παναγιωτοπούλου
η ασκούμενη
Ναταλία Παπαϊωάννου
ιδιαιτέρα Καραμάνη
Κάλια Κοσιέρη
Conceptiόn
Ophelia Basson
η Μολδαβή
Anna Yemelina
η Ουκρανή
Όλγα Γερακιού
λουλουδού
Πανδώρα Ξαρχάκου
Αρχόντισσα
Έλενα Κικιαντή
βιβλιόφιλες
Αντωνία+Αμαλία Κουντούρη


εραστές

Τάκης
Αλέκος Συσσοβίτης
Σωκράτης
Χρήστος Γιάνναρης
Αλέξανδρος
Κλέων Γρηγοριάδης
Καζαμπιάνκας
Δημήτρης Αργυρόπουλος
Δωρόθεος
Γιώργος Μελισσινός
Μένιος
Γιώργος Βάλαρης
Τσιριγκούλης
Ανδρέας Κοντόπουλος
Θανασάκης
Ευριπίδης Λασκαρίδης
φαντάρος Α
Φώτης Σπύρος
φαντάρος Β
Γιώργος Πυρπασόπουλος
Enzo
Pietro Paloumbo
Nunzio
Γιώργος Νούσιας


εν δυνάμει εραστές

Λάμπρος Λάμπρου
Νίκος Καλογερόπουλος
Τεό
Αιμίλιος Χειλάκης
ο συγγραφέας
Δημήτρης Πουλικάκος
ο πλακάς
Τάσος Βασιλείου
παρουσιαστής VOX
Φώτης Σεργουλόπουλος
ο κούριερ
Βαγγέλης Καρλάς
Patrice Akumba, επιθετικός
Δημήτρης Μιχαλιτσλής
σωματοφύλακας Μανωλά
Μάνος Σπύρου
σωματοφύλακας Καραμάνη
Γιάννης Βασσάλος
ο εκδότης
Mανώλης Χαιρετάκης
ο αγρότης
Αντώνης Σαμαράς
ο καμεραμάν VOX
Χρήστος Πέζος
o ηχολήπτης VOX
Βαγγέλης Ψωμάς
ο τεχνικός VOX
Κωσταντίνος Λαβράνος
το γκαρσόνι
Κωνσταντίνος Καρβάλης
βιβλιόφιλοι
Χρήστος Χωμενίδης, Μάριος Σπηλιόπουλος
δανειολήπτες Ρίτσας
Ζήνος Παναγιωτίδης, Μάριος Κουτσουρέλης


κομμώτριες+μανικιουρίστες

Χαλάουα
Γεωργία Χριστίδου
Λάγια
Πελαγία Φωτοπούλου
Τζίνα
Ηλέκτρα Τριανταφυλίδη
Μάρι
Μαίρη Κωνσταντάκη


άλλες φιλικές συμμετοχές

Γιώργος Πανουσόπουλος ως ο εκλιπών Βαρδακαστάνης
συγκρότημα ροκ «Σιωπή των Αγγέλων»
Π.Α.Ο. Φωστήρας Καισαριανής ως Π.Α.Ε. ΙΑΣΩΝ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

σενάριο
Κατερίνα Μπέη, Νίκος Περάκης
σκηνοθεσία
Νίκος Περάκης
παραγωγός
Μάνος Κρεζίας
εντολοδόχος παραγωγός
Διονύσης Σαμιώτης
εκτέλεση παραγωγής
Κώστας Λαμπρόπουλος
διεύθυνση φωτογραφίας
Γιώργος Αργυροηλιόπουλος
μουσική
Νίκος Μαμαγκάκης
μοντάζ
Γιώργος Μαυροψαρίδης
διεύθυνση παραγωγής
Νίκος Λαμπρόπουλος
βοηθός διευθυντή παραγωγής
Μαρίνα Στυλιανού
βοηθός σκηνοθέτης
Παναγιώτης Πορτοκαλάκης
ενδυματολόγος
Βάσω Τρανίδου
σκηνογράφος
Όλγα Λεοντιάδου
μακιγιάζ
Κατερίνα Βαρθαλίτου
κομμώτρια
Φώφη Αραβαντινού
κομμώσεις
Γιώργος Δουδέσης
ηχολήπτης
Γιάννης Χριστοδουλίδης
boom man
Γιώργος Παπαγεωργίου
μίξη μουσικής
Ζαφείρης Κοντογιώργης
μιξάζ
Κώστας Βαρυμπομπιώτης
βοηθοί σκηνοθέτη
Λίνα Γιαννοπούλου, Γιώργος Νούσιας
σκριπτ
Άννα Γρηγορίου
casting
Μάξιμος Καραμανάβης
βοηθός διευθυντή φωτογραφίας
Ηλίας Αδάμης
β’βοηθός διευθυντή φωτογραφίας
Πέτρος Νούσιας
ηλεκρολόγος
Κώστας Παπαζώης
βοηθός ηλεκτρολόγος
Γιώργος Παπαδάτος
βοηθοί μοντέρ
Θανάσης Χαρέμης, Κώστας Αδρακτάς
μοντάζ video clips
Βάνα Ευσταθιάδου
φωτογράφοι πλατό
Χριστίνα Αντωνετσή, Πόπη Μέλιου
μακενίστας
Άρης Σχοινοχωρήτης
φροντιστής
Τάκης Γκιώκας
βοηθός σκηνογράφου
Θάνος Μαραγκάκης
βοηθός ενδυματολόγου
Αγγελική Βέργου
διευθυντής πλατό
Πάρις Καραγιώργος
γραφίστρια
Δήμητρα Παναγιωτοπούλου
βοηθός παραγωγής
Λάμπρος Αποστόλου
οπτικά εφφέ
Γιώργος Μανωλόπουλος, Νίκος Μούτσελος
σύμβουλος οπτικών εφέ
Γιάννης Τζαννετής
οδηγός
Παναγιώτης Πετρόπουλος
γραφιστική
Ελένη Κασκαρίκα
δημόσιες σχέσεις
Φωτεινή Μπαμπανάρα
τεκμηρίωση
Ρένα Μιχαηλίδου, Πανδόρα Ξαρχάκου
εταλονάζ
Νίκος Κορώνης
κοπή αρνητικού
Νίκος Αδαμόπουλος

ΜΟΥΣΙΚΗ+ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ


«Πότε»

μουσική
Νίκος Μαμαγκάκης
στίχοι
Μιχάλης Γκανάς
τραγούδι
Ελευθερία Αρβανιτάκη


«Σ΄αγαπώ»

μουσική
Νίκος Μαμαγκάκης
στίχοι
Νίκος Φώσκολος
τραγούδι
Δέσποινα Στεφανίδου


«Είμαι γυναίκα»

μουσική
Νίκος Μαμαγκάκης
στίχοι
Νίκος Περάκης
τραγούδι
Ελευθερία Αρβανιτάκη


«Αrioso»

μουσική
Νίκος Μαμαγκάκης
τραγούδι
Τάσης Χριστογιανόπουλος


«Λάβα μου»

μουσική
Νίκος Αντύπας
στίχοι
Λίνα Νικολακοπούλου
τραγούδι
Αγγελική Ζήκα


Remix «Πότε»

μουσική
Νικόλας Τελόγλου


CYAN «Braindance»

μουσική
Μ.Κομβούλης,Ν.Χρυσουλάκης


«Ο Παπαγάλος»

Ημισκούμπρια
Μέντζελος,Μιθριδάτης+Πρύτανης


«Το λουκέτο»

μουσική
Βασίλης Κελαιδής
στίχοι
Πάνος Φαλάρας
τραγούδι
Γιώργος Μαζωνάκης


 

φωνητικά
Σαβίνα Γιαννάτου
βιολί
Nastasa Sergiu
cello
Renato Rippo
κιθάρα
Παύλος Κανελάκος
κουαρτέτο εγχόρδων
IQ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ+ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

οπτικά εφέ
Digital Film Services Australia
εικόνα
Cinemagic LC ΕΠΕ
προβολή
PPV
video
Digital Press Hellas
εξοπλισμός
Stefi Cine & TV Productions
φώτα+μακενιστικά
Στέφανος&Σταύρος Αλεξάνδρου ΟΕ
τίτλοι
Μανώλης Σακαδάκης & Τακης Παπαδημητρίου

 

παραγωγή
ODEON AE
συμπαραγωγοί
Eλληνικό Kέντρο Kινηματογράφου
Α Sky
ΜΥΘΟΣ
Νίκος Περάκης

 

© 1999 ODEON/NIKOS PERAKIS/MYTHOS/GREEK FILM CENTRE

Διάρκεια 104’(25 fps)
EASTMAN Color 35 mm
Dolby SR
Αναλογίες Εικόνας 1.66:1

ΑΦΙΣΕΣ+ΤΑΜΠΛΟ

ΚΑΡΕ+ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΚΗΝΩΝ

ΣΚΗΝΕΣ

MAKING OF

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στην προεργασία του «ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ» ψάχναμε ένα άδειο δυάρι για νεαρό και άφραγκο συγγραφέα, ένα νυχτομάγαζο για σφράγισμα κι ένα καλό πατσατζίδικο, δηλαδή χώρους σχετικά εύκολους. Το νεόπλουτο lifestyle ήταν μια σύμβαση που μετέφεραν στα παραθυράκια της TV οι ηθοποιοί. Στην «Θηλυκή Εταιρεία» έπρεπε να γυρίσουμε σε βίλες εκδοτών με γκαζόν και πισίνα, σαλόνια βουλευτών και μεζονέτες τοκογλύφων με καθιστικά, χλιδάτα γραφεία και γυμναστήρια, στο καλύτερο εκτός πόλης σκυλάδικο της περιφέρειας, ακόμη και πολυτελές εστιατόριο ναυτικού ομίλου με θέα τα ταχύπλοα των γκουρμέδων. Είχαμε μπει στην ευλογημένη εποχή lifestyle της αστακομακαρονάδας κι έπρεπε να την αναπαράξουμε πειστικά με ένα σχετικά μικρό budget.

Η πιό ενδιαφέρουσα εμπειρία ήταν η ξενάγηση σε φανταστικής χλιδής και κιτς χώρους των οποίων όμως οι ιδιοκτήτες δεν σκόπευαν να παραχωρήσουν ούτε φυσικά να νοικιάσουν για το γύρισμα. Τους αρκούσε η επίδειξη σ΄ένα σκηνοθέτη και τους συνεργάτες του. Τους πιο περίπλοκους χώρους, όπως το προικώο της ακολασίας και το κομμωτήριο της Λίας έπρεπε φυσικά να τους κατασκευάσει η Όλγα για τις πολύ συγκεκριμένες ανάγκες της κάμερας και του κλειστού ηδονοβλεπτικού κυκλώματος του ντέτεκτιβ.

Τόσοι ηθοποιοί, χώροι και production values έπρεπε φυσικά να διαφημιστούν και γι αυτό είχαμε φωτογράφους πλατό και την Χριστίνα και την Πόπη συν τις δυο τρεις μέρες που μας επισκέφτηκε και η Μαριλένα Σταφυλίδου, μια φωτογράφος της ασπρόμαυρης σχολής.

TEASERS+TRAILERS+TV SPOTS

SHOOTING BOARDS+ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ