2010
92’ (25 fps) / 1.85:1

ARTHERAPY

/

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ARTHERAPY poster

To ARTHERAPY ξεκίνησε σαν ένα low budget της γειτονιάς (Ψυρρή) με ένα μικρό αλλά πολυσχιδές συνεργείο, παλιούς φίλους και νέους καλλιτέχνες που είχα συναντήσει στην αρχή της κρίσης και οι οποίοι έπρεπε να ξεπεράσουν τον βασικό τους φόβο, ότι η τέχνη τους στον κινηματογράφο που κάνω, αυτόματα εμπορευματοποιείται σε βαθμό που παύει να είναι τέχνη! Το μόνο που μπόρεσα να τους υποσχεθώ ήταν ότι το κοινό των εμπορικών ταινιών δεν επρόκειτο να σπεύσει στο ARTHERAPY. Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, όταν η ομάδα έμαθε, ότι η συμμετοχή της ODEON του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου θα τους εξασφάλιζε μια αξιοπρεπή αμοιβή ανέκυψαν πάλι φόβοι ότι η ταινία θα διολισθήσει στην κατηγορία των block buster. Αλλά κατάφερα να τους καθησυχάσω και τελικά κράτησα την υπόσχεσή μου με το παραπάνω, γιατί δεν έσπευσε κανείς ούτε καν το κοινό που απεχθάνεται τις εμπορικές, μάλλον από φόβο ότι θα δει φαντάρους να παίζουν και να τραγουδούν, τοιχογραφώντας προσόψεις. Την ταινία είδαν σε 5 αίθουσες γύρω στους 2.900 θεατές, δηλαδή λιγότεροι από όσους είδαν το 1972 την πρώτη μου σε δύο αίθουσες μετά την προβολή της στο ZDF. Ο κινηματογράφος μας φαίνεται ότι πατά ακόμη γερά στις προκαταλήψεις και ιδεοληψίες των λίγων θεατών του, που σε μεγάλο βαθμό δημιουργήθηκαν από τον ίδιο με την αμέριστη βοήθεια των κρατικών παρεμβάσεων, της τηλεόρασης και της κριτικής. Το Ελληνικό ασυμβίβαστο τέχνης και εμπορικότητας δυσκόλεψε και την δουλειά του δημιουργικού της ΟDEON και της Parade. Η ιδέα της διαδραστικής αφίσας, αν και δεν άρεσε μόνο στην ομάδα που την εμπνεύστηκε, αλλά και σ΄αυτούς που την μουτζούρωναν στα φουαγέ των κινηματογράφων μου προκαλεί ακόμη αμηχανία. Δυστυχώς ο αριθμός των θεατών δεν ήταν αρκετός για να βγάλει κανείς συμπεράσματα, ούτε στατιστικά.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Στην καρδιά του ιστορικού και πολυπολιτισμικoύ κέντρου της Αθήνας, στη κάψα του καλοκαιριού, τρεις νέοι με πάθος για τις τέχνες συναντιούνται στα παρασκήνια της μουσικής, θεατρικής και εικαστικής σκηνής: η τραγουδίστρια του συγκροτήματος Stiletto Scag Ίλια, είναι σε αναζήτηση για μια θέση στη μουσική βιομηχανία. Ο Αλέξανδρος, τοιχογράφος και street artist, πρέπει να παραδώσει μια τοιχογραφία με το προϊόν του χορηγού του. Και ο Ανδρέας, τελειόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, προσπαθεί να βγάλει κανένα μεροκάματο, παράλληλα με τις εξαντλητικές πρόβες για τις εξετάσεις του.

Μέσα σε τρία 24ωρα, θα καταφέρουν να διαταράξουν την «κοινωνική ανακωχή», όταν οι προσδοκίες τους διαψεύδονται από το πολλαπλών μορφών «κατεστημένο», είτε αυτό λέγεται δημόσια τάξη, ή απλά επικρατούσα κουλτούρα.

ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ+ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

για τα παιδιά του Εθνικού

ΔΙΑΝΟΜΗ

OI EAYTOI TOYΣ

Ίλια Πατάπη
τραγουδίστρια των Stiletto Scag
Αλέξανδρος Βασμουλάκης
street artist,απόφοιτος ΑΣΚΤ
Aνδρέας Κωνσταντίνου
τριτοετής δραματικής σχολής
Ροσύνα Μπαλτατζή
ζωγράφος,απόφοιτος ΑΣΚΤ
Πηγή Κωνσταντίνου
δικηγόρος, στιχουργός
Μελισσάνθη Μαχούτ
τριτοετής δραματικής σχολής
Δημήτρης Σαμόλης
τριτοετής δραματικής σχολής
Γιωργής Τσουρής
τριτοετής δραματικής σχολής
Μαίρη Συνατσάκη
παραγωγός ΜΑD TV
Αντώνης Ιωάννου
μουσικός παραγωγός
Δημήτρης Κοντόπουλος
συνθέτης
Άρης Μπίνης
ηχολήπτης
Μανώλης Ανασταστασάκος
ζωγράφος, κάτοικος Βερολίνου
Χρυσάνθη Ντάφλα
μοντέλο, εκπαιδευόμενη ηθοποιός
Αλέξανδρος Λούβαρης
ασφαλιστής
Nάνσυ Μπούκλη
ηθοποιός
Γιώργος Τσεμπερόπουλος
πρόεδρος επιτροπής 48hours Films

 

ΣΑΝ ΑΛΛΟΙ

Νίκος Ορφανός, ηθοποιός
ψυχολόγος αστυνομικός
Γιώργος Παπαδάτος, διευθυντής παραγωγής
ανακριτής
Εβίτα Ασημακοπούλου, βιβλιοπώλης, ηθοποιός
πυροσβέστρια
Τζώρτζης Γρηγοράκης, Director
κάμεραμαν MAD TV
Mιχάλης Καραχάλιος, διευθυντής παραγωγής
πυροσβέστης
Ανδρέας Σεφερλής, διευθυντής παραγωγής
πυροσβέστης

 

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Αμάλια Μπένετ
κίνηση
Μελίνα Παιωνίδου
μουσική, τραγούδι
Δημήτρης Λιγνάδης
υποκριτική

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Νίκη Δραγούμη, Δανάη Κατσαμένη, Κατερίνα Κυβετού, Ηρώ Ελένη Μπέζου, Ειρήνη Σταματίου, Ηρακλής Κωστάκης, Παναγιώτης Μπρατάκος, Γιάννης Παναγόπουλος, Γιώργος Χριστοδούλου

 

STILETTO SCAG

Τζίμης Μαυρογιάννης
πλήκτρα
Κρίτων Γούζιος
μπάσο, κιθάρα
Μαίρη Τσώνη
τραγουδίστρια, performer
Jeff Ασημακόπουλος
χορευτής, performer

 

FILM TEAM 48HOUR FILM PROJECT

Xριστίνα Σαμπατάκου
ανθρωπολόγος,παραγωγός
Μαρίνα Λίτου
συνθέτης
Mαρια Ντούζα
σκηνοθέτης
Μελίνα Σιούγα
βοηθός σκηνοθέτη
Ρένα Βουγιούκαλου
διευθύντρια φωτογραφίας
Κατερίνα Μπέη
σεναριογράφος
Βάσω Χεκίμογλου
σεναριογράφος
Φρόσω Τρούσσα
χορογράφος
Κωνσταντίνα Σταυριανού
παραγωγός ως ηχολήπτρια
Ιωάννα Πογιαντζή
μοντέρ
Φωτεινή Στεργίου
σκηνογράφος
Shakura Raufan
χορεύτρια, τραγουδίστρια, μετανάστρια
Χαρίτων Χαριτωνίδης
σεναριογράφος
Κατερίνα Φιλοσοφοπούλου
Βαλκανολόγος, χορεύτρια
Λυδία Σακελλαροπούλου
χορεύτρια
Ελένη Κατζόλα
χορεύτρια
Λύδα Τακτικού
χορεύτρια

 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ+ΣΧΟΛΙΑ

κυρία Αναστασία
κάτοικος Ψυρρή
Λωραίνη Αλημαντήρη
γκαλερί GazonRouge
Ηλιάνα Φωκιανάκη
τεχνοκριτικός Art Über Alles
Δημήτρης Παπαϊωάννου
διοργανωτής Synch Festival
Γιώργος Καρναβάς
διοργανωτής Synch Festival
Jamal Joratli
μηχανολόγος μηχανικός,ζωγράφος
Διονύσιος Λίτηνας
διανομή ποτών
Γιάννης Τσεκμές
έμπορος ειδών street art
Francesco Vitali
Producer48HFP Athens

 

ΣYΜΜΕΤΟΧΕΣ

Kλαίρη Αποστόλου, Οδυσσέας Τρικαλιώτης, Χρήστος Γκιούρκας, Χαράλαμπος Κοντραφούρης, Γιώργος Χαριτάκης, Βασίλης Βολιτάλης, Παναγιώτης Μαντάς, Βασιλική Καπιζιώνη, Θεοδοσία Σουτσίδου, Στέλλα Νούλη, Νίκος Βαλσαμάκης, Στάθης Κράλης, Σοφία Θωμά, Κατερίνα Λαζαρίδου

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Σενάριο + Σκηνοθεσία
Νίκος Περάκης
Διεύθυνση Φωτογραφίας
Claudio Bolivar
Ήχος
Βαγγέλης Παπαδόπουλος
Σκηνικά + Κοστούμια
Βάσω Τρανίδου
ΜakeUp
Γεωργία Μπαλοδήμα
Καμεραμάν
Δημήτρης Κασιμάτης
Καμεραμάν
Αλέξης Ιωσηφίδης
Καμεραμάν
Παναγιώτης Βασιλάκης
Βοηθός διευθυντή Φωτογραφίας
Γιώργος Χατζής
Βοηθός ενδυματολόγου
Ελένη Νταγκάκη
Βοom man
Άρης Αθανασόπουλος
Boom man
Γιάννης Καρίγιαννης
Φροντιστής
Νίκος Κολoκότσιος
Βοηθός παραγωγής
Βαγγέλης Αργύρης
Αεροκινηματογράφηση
Δημήτρης Πρέντζας AIR 1
Γραμματεία παραγωγής
Εφη Σκρόμπολα, Δανάη Ηγουμενίδη
Εποπτεία παραγωγής
Μαρίνα Στυλιανού
Λογιστήριο παραγωγής
Παναγιώτης Βελισσαροπουλος
Συντονισμός παραγωγής
Λέλια Ανδρονίκου
Μοντάζ
Κωνσταντίνος Αδραχτάς
Μουσική
Δημήτρης Κοντόπουλος
Οργάνωση παραγωγής
Γιώργος Παπαδάτος
Μοντάζ Μusic Clips+ promo reels
Γιάννης Δράκος
2nd Unit Berlin
Nίκος Λιγγούρης
2nd Unit London, making of
Τζώρτζης Γρηγοράκης

GRAAL (POST PRODUCTION)

Post Production Manager
Ειρήνη Βουγιούκαλου
Project Manager
Ίλια Αργυράκη
Post Coordinator
Αλέξανδρος Κόλλιας
Colorist
Νίκος Παντερής
Sound+Mix design
Δημήτρης Βουτσάς
Film Department Supervisor
Γιάννης Ζαχαρόγιαννης
Film Department Operator
Κωνσταντίνα Βονορτά, Χρήστος Μανουσάκης
Compositing
Frank Rosam
Γραφικά
Μισέλ Σερέτης
Εncoding+Transcoding
Nτίνος Γρηγορίου
VTR Operators
Nίκη Μπίζου, Μυρτιά Φίλιου
Τεχνική Υποστήριξη
Άκης Ζορμπάς, Γιώργος Χαμπίδης
Γραμματειακή υποστήριξη
Αμαλία Αγγελάκη

ODEON (ΔΙΑΝΟΜΗ)

Γραφείο Τύπου
Ίλια Παπασπύρου
Marketing
Ιωάννα Παναγιωτίδου
Δημιουργικό
Γιώργος Σπυρόπουλος
Ατελιέ
Πένυ Ζέβολη, Γιώργος Τσαταλιός, Γιώργος Παναρετάκης, Κατερίνα Γεωργακοπούλου

 

"Save me"

Μουσική
Δημήτρης Κοντόπουλος
Στίχοι
Πηγή Κωνσταντίνου
Τραγούδι
Αποστολίνα Μάη

 

"Stay in Light"

Μουσική
Μαρίνα Λίτου
Στίχοι
Πηγή Κωνσταντίνου
Τραγούδι
Ιλια, Πηγή Κωνσταντίνου, Ανδρέας Κωνσταντίνου
Πλήκτρα
Χρήστος Τρεσίντσης
Κιθάρα
Άλκης Κανίδης
Μπάσο, τύμπανα
Νίκος Βαριαμίδης, Γιώργος Σμυρνής

 

"Stay in Light" Bangla remix

Remix
Imam Baildi
Συμμετοχή
Sakura
Mixer
Aris Binis
Eγγραφή μουσικής
VOX STUDIOS

 

Street Art
Manolis Anastasakos, Paris Koutsikos, Vangelis Hoursoglou
Φώτα
GP
Εξοπλισμός
Αρκτος ΑΕ
Dolby Digital
Kώστας Βαρυμπομπιώτης, ECHO STUDIO
Eργαστήριο οπτικού ήχου
PINEWOOD STUDIOS
Eργαστήριο negative
KODAK
Εργαστήριο positive
CINEFILM
Film Negative+positive
KODAK
Σχεδιασμός τίτλων
The brainstorm design
Σχεδιασμός αφίσας
Parade
Website
Δανάη Σταματάκη

 

Παραγωγοί
Χρήστος Kωνσταντακόπουλος, Μάνος Κρεζίας, Κώστας Λαμπρόπουλος
Συμπαραγωγοί
CL Productions, Faliro House Productions, Odeon, NOVA, Film in mind, Νίκος Περάκης
Διανομή
ODEON

 

© 2010 FALIRO HOUSE PRODUCTIONS / CL PRODUCTIONS / ΟDEON / GRAAL / FILM IN MIND / NOVA / NIKOS PERAKIS

Διάρκεια 92’
Dolby Digital
Αναλογίες Εικόνας 1.85:1

ΑΦΙΣΕΣ+ΤΑΜΠΛΟ

ΚΑΡΕ+ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΚΗΝΩΝ

ΣΚΗΝΕΣ

MAKING OF

Πολλοί φιλότεχνοι αντιεξουσιαστές και μπαχαλάκιδες παρεξηγήσαν τον μεταφορικό τίτλο της Biennale 2007 DESTROY ATHENS. Μετά τον Δεκέμβριο του 2008 η Αθήνα άρχισε να καίγεται τακτικά. Τον Αύγουστο του 2009 η Αθήνα μύριζε ρετσίνα και πάνω από την πόλη αιωρείτο η στάχτη από τις φωτιές στα βόρεια κι ανατολικά προάστια. Όταν άρχισα να ψάχνω ελεύθερο τοίχο για την τοιχογραφία του Αλέξανδρου ο πιο ενδιαφέρων ήταν δίπλα στον σταθμό της πυροσβεστικής που βρίσκεται στον δρόμο μου κι όποτε έμπαινα στον φούρνο της γειτονιάς συναντούσα στην ουρά χαριτωμένες πυροσβέστριες. Στον όροφο κάτω από το παλιό γραφείο μου βάλανε γκαζάκια για να κάψουν το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο. H Ίλια τραγουδούσε με τους Stiletto Skag το χιτάκι της «Burn The City». Ο Αλέξανδρος είχε προσαχθεί και ανακριθεί επειδή η αστυνομία τον έπιασε να φωτογραφίζει ένα βαλιτσάκι που κάποιος πυρπόλησε πάνω σ΄ενα πάγκο πλατείας στον Πειραιά. Γενικά η φωτιά από στοιχείο της φύσης έγινε στοιχειό της πόλης.

O Aλέξανδρος ζωγράφιζε τότε γυναικείες μορφές με τεράστια στόματα και κουκούλες, που αν δεν ήταν φετιχίστριες ήταν σίγουρα μπαχαλάκισσες. Εγώ ήθελα ένα θέμα πιο αισιόδοξο μιας κι ο υποθετικός εντολέας ήταν μια Ασφάλεια Ζωής. Στο κάτω κάτω η τοιχογραφία θα μας έμενε στην γειτονιά. Ο Αλέξανδρος σαν πραγματικός street artist δεν ήθελε καμία δέσμευση. Για να βρούμε μια άκρη του πρότεινα τον τίτλο εργασίας «Πυρωμαίος και Πυρουλιέτα» και αντί Ζωής μια Ασφάλεια Πυρός.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

TEASERS+TRAILERS+TV SPOTS

VIDEO CLIPS+ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

SHOOTING BOARDS+ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ

Όπως ανέφερα στο κεφάλαιο Making Of σ΄αυτή την ταινία δεν σχεδίασα ούτε ένα shooting board, ούτε για τις σκηνές που υπήρχαν στο υποτυπώδες σενάριο.

Αντί για δικές μου μουτζούρες ανέβασα έργα συναδέλφων των urban arts, όπως τοιχογραφίες (wall murals), graffiti, υπογραφές (signatures), στάμπες (stencils), στικεράκια (stickers), λογότυπα (logos) και τέχνη του δρόμου (street art) γενικώς. Το μόνο είδος που δεν ανέβασα είναι του κρετίνου που μουτζούρωσε την ταμπέλα με τους ένοικους και τα κουδούνια μας.

ΔΙΑΦΟΡΑ