ΤΑΙΝΙΕΣ

Μόλις πήρα το φύλλο πορείας μου από την ΤΕΔ -Τηλεόραση των Ενόπλων Δυνάμεων- τον χειμώνα του 1968 έφυγα δεύτερη φορά για το Μόναχο. Η Γερμανία μας έδινε τότε, λόγω χούντας, άδεια παραμονής. Ξαναβρήκα τις παρέες από το φοιτητικό θέατρο και ανεβάζαμε «συνεταιριστικές» παραγωγές στα μικρά ιδιωτικά θέατρα, αλλά βιοποριζόμουν σαν γραφίστας –πρώτα σε εργοστάσιο τρένων και τανκς, μετά σε διαφημιστική φαρμάκων κι αργότερα σαν σχεδιαστής σ΄ένα αρχιτεκτονικό γραφείο που σχεδίαζε ολόκληρα χωριά για τις κυριακάτικες «ζωντανές» κωμωδίες της Βαυαρικής Τηλεόρασης. Εκεί έμαθα και την διάλεκτο.

Το 1971 o παλιός φίλος από το φοιτητικό θέατρο Alf Brustellin και οι φίλοι του Edgar Reitz και Ula Stöckl, ήδη γνωστοί Filmautoren δηλαδή σκηνοθέτες-δημιουργοί, με κάλεσαν να συνεργαστώ σε μια ταινία με υπόθεση τους Αργοναύτες με έφηβους στους ρόλους των ηρώων της εκστρατείας. Το αποτέλεσμα φαίνεται στην σχετική σελίδα. Με την ίδια παρέα, τον Αlexander Kluge και τον Bernd Sinkel, ιδρύσαμε το 1972 την κοινοπραξία U.L.M. -Unabhängige Lichtspiel Manufaktur- με σκοπό να μοιραζόμαστε τα απαραίτητα για την ανεξάρτητη παραγωγή ταινιών τεχνικά μέσα, που ήταν τότε το δόγμα του Autorenfilm και του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου. Ο Alexander έκανε μάλιστα την τρέλα να μου δώσει τραπεζική –εγγυητική- επιστολή για να κάνω την πρώτη μου παραγωγή, την ΣΥΝΤΡΟΦΙΣΣΑ ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟ. Γιατί και τότε οι ανεξάρτητοι Filmemacher χρειαζόταν κεφάλαιο. Έτσι έγινα και παραγωγός κι όποτε δεν είχα δουλειά σαν σκηνογράφος έγραφα και γύριζα σαν ταινιοβιοτέχνης.

Το 1979 γύρισα την πρώτη –αγγλόφωνη- ταινία στην Ελλάδα, το MILO MILO ή «Ιδού η Μήλος...» στα ελληνικά, για την οποία ο συνεταίρος μου von Vietinghoff είχε καταφέρει να μαζέψει ένα σοβαρό ποσό μάρκων. Για τις πρώτες ελληνικές χρειάστηκαν φίλοι. Ευτυχώς είχα δύο Γιώργηδες κι ένα Βασίλη. Στον κατάλογο των ταινιών αυτής της σελίδας φαίνεται, ότι από το 1987 ως το 1997 απουσίαζα. Πράγματι, έκανα πολλά και μακρινά ρεπεράζ –βλέπε PRODUCTION DESIGN- και γύρισα μόνο το POLIS, ένα docu-fiction για την Βαυαρική Τηλεόραση, ότι κι αν σημαίνει αυτό... και μπόλικα διαφημιστικά, όχι μόνο για τα λεφτά, αλλά και για να μην ξεχάσουμε τα λίγα που μάθαμε.

Ίσως ήταν και η απογοήτευση μετά την αποτυχία του BIOS+πολιτεία να καλύψει το κόστος του στο ταμείο και να μου εξασφαλίσει το κεφάλαιο για μια επόμενη ταινία στην Ελλάδα. Πήγα κι εγώ να κάνω αντισυστημική ταινία μεσουρανούντων του κομματικού κράτους και της βιντεοκασέτας... Το 1997 τα πράγματα είχαν ήδη ξεφύγει κι ίσως για αυτό οι θεατές επέστρεφαν δειλά στις αίθουσες, ιδιαίτερα σ΄αυτές των καινούργιων cineplex.

2011
101’ (25 fps) / 2.35:1

ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ

SIRINES STI STERIA / SIRENS ON THE ROCKS

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ poster

Επτά χρόνια μετά το παραλίγο θερμό επεισόδιο της Πίττας, που προκάλεσε η γενναία αντίσταση των φρουρών της βραχονησίδας, η ακόμα μάχιμη ομάδα συστρατεύεται. Ο Σταυρακομαθιακάκης -μετά την μυστηριώδη απαγωγή της προστατευόμενής του 12χρονης ορφανής Πακιστανής Νoori, τώρα Φανουρίας- εγκαταλείπει τον Ψηλορείτη και, ακολουθώντας τα ίχνη της, εισβάλει εν μέσω κρίσης στην πρωτεύουσα. Εκεί, συναντά τον Παρλαβάντζα και το σεφ του, Παπαδάκη, τον χακερά και "Ρομπέν των Ραφιών" Νάκο, τον νεοεκλεγέντα δημοτικό σύμβουλο Καλούρη, τον περιζήτητο γκουρού Τζιμπιτζίδη και την “πρώην” του -στο μεταξύ υφυπουργό προστασίας προσωπικών δεδομένων- Μαριαλένα. Με την βοήθειά τους ο Σταυρακομαθιακάκης βρίσκει την Φανουρία στα χέρια δουλέμπορων και ανακαλύπτει ότι η κρίση της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι μόνο οικονομική...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
2010
92’ (25 fps) / 1.85:1

ARTHERAPY

/ ARTHERAPY

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ARTHERAPY poster

Στην καρδιά του ιστορικού και πολυπολιτισμικoύ κέντρου της Αθήνας, στη κάψα του καλοκαιριού, τρεις νέοι με πάθος για τις τέχνες συναντιούνται στα παρασκήνια της μουσικής, θεατρικής και εικαστικής σκηνής: η τραγουδίστρια του συγκροτήματος Stiletto Scag Ίλια, ο Αλέξανδρος, τοιχογράφος και street artist, και ο Ανδρέας, τελειόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Μέσα σε τρία 24ωρα, θα καταφέρουν να διαταράξουν την «κοινωνική ανακωχή», όταν οι προσδοκίες τους διαψεύδονται από το πολλαπλών μορφών «κατεστημένο», είτε αυτό λέγεται δημόσια τάξη, ή απλά επικρατούσα κουλτούρα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
2007
99’ (25 fps) / 1.85:1

ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ

PSYCHREMIA / COOL

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ poster

Οι παράλληλες, συχνά συμπλεκόμενες ιστορίες και οι κοινές τύχες μερικών πολύ διαφορετικών νέων κατά την διάρκεια ενός καλοκαιρινού εικοσιτετράωρου, από της φυλακής τα σίδερα στους κυλιόμενους διαδρόμους του Ελ. Βενιζέλος κι από τις παραλίες του Σαρωνικού ως τα βοσκοτόπια του Ψηλορείτη. Κοινό χαρακτηριστικό των ηρώων είναι τα ποικίλα προβλήματα που τους έχουν κληροδοτήσει οι φαύλοι γονείς τους. Οι ίδιοι -μέχρι πρότινος αμέτοχοι- πέφτουν στα βαθιά καθώς η απώλεια της ευδαιμονίας επιφέρει την ξαφνική κι αναγκαστική τους «ενηλικίωση»...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
2005
111’ (25 fps) / 1.85:1

ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

SIRINES STO EGEO / SIRENS IN THE AEGEAN

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ poster

Τα ξημερώματα της 15ης Αυγούστου 2003 η τουρκική θαλαμηγός «Ege güzeli» επιχειρεί να αποβιβάσει στην ελληνική βραχονησίδα Πίττα δύο άνδρες και μια εξάχρονη - λαθρομετανάστες και ναυαγούς, τους οποίους περιέσωσε στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Εκτός από τον καπετάνιο και τον ναύτη, του σκάφους επιβαίνουν δυο υποψήφιες και μια τέως εστεμμένη καλλονή, ένας δημοσιογράφος και ένας καμεραμάν του Bodrum TV, του τοπικού καναλιού που διοργανώνει τα ετήσια καλλιστεία της κοσμοπολίτικης πρωτεύουσας της χερσονήσου Bodrum. Η εξαμελής φρουρά του φυλακίου ακινητοποιεί το σκάφος και αναμένοντας άνωθεν διαταγές υποχρεώνει το υπόλοιπο πλήρωμα να αποβιβασθεί στην νησίδα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
2002
104' (25 fps) / 1.85:1

Η ΛΙΖΑ & ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

I LIZA KE OLI I ALLI / LIZA AND ALL THE OTHERS

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Κατερίνα Μπέη
Η ΛΙΖΑ & ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ poster

H Λίζα είναι ένα παιδί του life style και λειτουργεί ως αντανάκλασή του. Το γεγονός ότι δουλεύει σε γυναικείο περιοδικό και γράφει θέματα σχέσεων και σεξ, δυσχεραίνει περισσότερο την θέση της κι εντείνει την σχιζοφρένειά της αφού αδυνατεί να εφαρμόσει στην πράξη αυτά που έχει αφομοιώσει στην θεωρία. Μέσα από ένα καταπιεστικό οδηγό συμπεριφοράς από «πρέπει» και «δεν πρέπει», προσπαθεί να παίξει το παιχνίδι των ισορροπιών στις σχέσεις, και να επιλέξει ανάμεσα στον Γιάννη και τον Πάρη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
2001
103’ (25 fps) / 1.85:1

Η ΦΟΥΣΚΑ

I FOUSKA / THE BUBBLE

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Κατερίνα Μπέη, Νίκος Περάκης
Η ΦΟΥΣΚΑ poster

Ο Μάκης, κράχτης σε χασαποταβέρνα και εγκλωβισμένος με τις οικονομίες του στο χρηματιστήριο, συναντά και ερωτεύεται παράφορα την Ρούλα, τέως Μις Μαζικός Τουρισμός και νυν ερωμένη του Μανωλά, πλουσίου και προέδρου της ΟΛΥΜΠΟΥΡΓΙΚΗΣ, της χωματουργικής στην οποία έχει επενδύσει ο άμοιρος φουστανελάς. Ο Μάκης γίνεται μάρτυρας μιας παραλίγο μοιραίας απόπειρας κατά του μεγαλοεπιχειρηματία και ενώ η αστυνομία τον ενοχοποιεί και τον καταδιώκει σαν μέλος της EO17N (Eπαναστατικής Oργάνωσης 17η Νοέμβρη), ο κύριος Φώτης -μέλος της και ψυχρός εκτελεστής- επιχειρεί να τον στρατολογήσει για τους σκοπούς της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1999
104’ (25 fps) / 1.66:1

ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ

THILIKI ETERIA / FEMALE COMPANY

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Κατερίνα Μπέη, Νίκος Περάκης
ΘΗΛΥΚΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ poster

Πέντε συναισθηματικά ακάλυπτες έως σεξουαλικά υποτιμημένες σύζυγοι και μια νέα χήρα διαπιστώνουν, ότι τα μόνα κοινά που τις συνδέουν είναι η μιζανπλί, το χαρτί και τα άνομα συμφέροντα των συζύγων τους, μικρών και μεγάλων παραγόντων της επαρχιακής πόλης. Η ανομοιογενής γυναικοπαρέα μεταφέρει την ροτόντα της μπιρίμπας από τα άδυτα του κομμωτηρίου μιας φιλενάδας, στο -προικώο- δυάρι της ευκατάστατης "κολλητής" και η ερωτική δραστηριοποίηση των γυναικών είναι πλέον θέμα χρόνου και συντονισμού...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1997
96’ (25 fps) / 1.85:1

ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

PROSTATIS EKOGENIAS / PATERFAMILIAS

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ poster

Ο αδιόριστος δημοδιδάσκαλος και επίδοξος συγγραφέας Αλέξανδρος Κοντός, αναλαμβάνει την επιμέλεια αυτοβιογραφίας της κάποτε δημοφιλούς ελαφρολαϊκής καλλιτέχνιδας Καλυψώς, σύζυγο σε δεύτερο γάμο του μεγαλοεπιχειρηματία-εργολάβου και ιδιοκτήτη του HELLAS TV Σωτήρη Μάνδρακα. Το υλικό που εμπιστεύεται η Καλυψώ στον Αλέξανδρο προς μελέτη και το οποίο περιλαμβάνει κασέτες, φωτογραφίες, αποκόμματα, ποιήματα και άλλα για τον κοινωνικό ιστό διαβρωτικά ντοκουμέντα, πέφτει σε άγνωστα χέρια και ο Αλέξανδρος θύμα μιας εφιαλτικής σκευωρίας...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1987
101’ (25 fps) / 1.66:1

BIOS + ΠΟΛΙΤΕΙΑ

VIOS KE POLITIA / LIVING DANGEROUSLY

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
BIOS + ΠΟΛΙΤΕΙΑ poster

To πρωί του τελικού για το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου ο Καραμάνος, ένας υπάλληλος του ΤΟΕ –Τηλεπικοινωνιακού Οργανισμού Ελλάδος- συνδέει τον προσωπικό υπολογιστή του διοικητή του με μια σατανικά περίπλοκη και εκρηκτική συσκευή. Απειλεί να ανατινάξει τον όροφο και τις δορυφορικές κεραίες από πάνω, εάν δεν του επιτραπεί να εμφανιστεί στο εθνικό δίκτυο 10 λεπτά πριν από τον ποδοσφαιρικό αγώνα για να καταγγείλει όλα τα στραβά που ταλανίζουν την ζωή του Έλληνα πολίτη και τον κάνουν θύμα ενός κομματοκρατικού και διεφθαρμένου κράτους...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1984
96’ (25 fps) / 1.66:1

ΛΟΥΦΑ + ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ

LOUFA + PARALLAGI / LOAFING + CAMOUFLAGE

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΛΟΥΦΑ + ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ poster

Το χειμώνα του 1967 ο φαντάρος Παπαδόπουλος παίρνει μετάθεση από ένα φυλάκιο στα χιονισμένα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε μια μονάδα στην Αθήνα όπου βρίσκεται η γυναίκα του και ο δίδυμες κόρες του, οι οποίες γεννήθηκαν λίγο πριν καταταγεί. Το υπόλοιπο είναι η ιστορία μιας ομάδας στρατιωτών, οι οποίοι, κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας τους, πριν και κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας στην Ελλάδα, έχουν αποσπασθεί στην νεοϊδρυθείσα «Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων». Τα γεγονότα είναι μόνο κατά το 95% αληθινά, αλλά μόνο επειδή η πραγματικότητα ήταν ακόμη πιο παράλογη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1982
98' / 1.66:1

ΑΡΠΑ COLLA

ARPA COLLA / ARPA COLLA

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΑΡΠΑ COLLA poster

Αφού έχασαν χρόνο και χρήμα σε λιγότερο δημοφιλείς ταινίες, δυο νεαροί σκηνοθέτες είναι υποχρεωμένοι να βιοπορίζονται με διαφημίσεις, αλλά ελπίζουν να επιστρέψουν στον κινηματογράφο. Κάνουν βίζιτες σε παραγωγούς ή παραμυθιάζουν πλούσιους φίλους να επενδύσουν στο ταλέντο τους. «Άρπα Colla» είναι η οπτικοποίηση των κοινών απραγματοποίητων οραμάτων τους...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1979
96’ (25 fps) / 1.66:1

MILO MILO

ΙΔΟΥ Η ΜΗΛΟΣ / MILO MILO

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
MILO MILO poster

Η Barbara, κόρη καθηγητή αρχαιολογίας, καταφθάνει στη Μήλο για να αποδείξει ότι το πρωτότυπο του αγάλματος της Αφροδίτης που εκτίθεται στο Λούβρο βρίσκεται ακόμη στο νησί. Σαν γεωλόγος που ισχυρίζεται ότι είναι, προκαλεί την καχυποψία της αμερικανικής πολυεθνικής ΑLUMINE η οποία ετοιμάζεται να υπογράψει σύμβαση για την εξόρυξη βωξίτη, αν και, όπως φαίνεται, το κοίτασμα είναι εξαιρετικά πλούσιο σε Ουράνιο 235...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1976
104’ (25 fps) / 1.66:1

BOMBER & PAGANINI

/ BOMBER & PAGANINI

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
BOMBER & PAGANINI poster

Κατά τη διάρκεια μιας απίστευτα αποτυχημένης διάρρηξης o Μπόμπας χάνει το φως του και Παγκανίνι μένει παράλυτος. Καταδικασμένοι να κάνουν τα πάντα μαζί, o τυφλός Μπόμπας σπρώχνει στους κακόφημους δρόμους την αναπηρική καρέκλα του Παγκανίνι, ενώ ο παράλυτος Paganini κάνει τον πλοηγό. Περιμένοντας να συμβεί ένα θαύμα, αιφνιδιάζονται από μια χρυσή ευκαιρία: Φαίνεται ότι η συμμορία σχεδιάζει την ληστεία μιας χρηματαποστολής και ο Παγκανίνι έχει εκπονήσει ένα ριψοκίνδυνο σχέδιο για να εκμεταλλευτεί την απόδραση τους...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1972
73' (25 fps) / 1.33:1

DIE WOHNGENOSSIN

ΣΥΝΤΡΟΦΙΣΣΑ ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟΣ / COMRADE HOUSEMATE

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
DIE WOHNGENOSSIN poster

Ο Otto είναι τριανταπεντάρης, αρχιτέκτων και ορκισμένος εργένης. Ζει και εργάζεται στο 250 τ.μέτρων και 6 δωματίων απέριττα αλλά πολυτελώς επιπλωμένο διαμέρισμά του. Σ΄ αυτό τον κόσμο του design και του μισογυνισμού εισβάλλει η χαριτωμένη αλλά αριστερόστροφα συνειδητοποιημένη Κλεοπάτρα, η οποία μόλις αφίχθη με το τεράστιο σακίδιό της από το Κάιρο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
1971
118’/24fps / 1.33:1

DAS GOLDENE DING

ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΠΡΑΓΜΑ / THE GOLDEN THING

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Ula Stöckl, Edgar Reitz, Alf Brustellin, Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Ula Stöckl, Edgar Reitz, Alf Brustellin, Νίκος Περάκης
DAS GOLDENE DING poster

Ο ενδεκαετής Ιάσονας με τον έφηβο Ηρακλή,τους Κάστορα και Πολυδεύκη κι άλλους συνομήλικους γιους βασιλιάδων, ξεκινούν με την Αργώ για το κυνήγι ενός χρυσού θησαυρού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ