2003-2004

ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ

HARDLY EVER /

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Νίκος Περάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Νίκος Περάκης
ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ poster

«H Λίζα κι όλοι οι άλλοι» μπορεί να μην έγινε η μεγάλη εμπορική επιτυχία στις αίθουσες, αλλά αν κρίνω από τις αντιδράσεις νεαρών γυναικών, μετά την κυκλοφορία του DVD, η ταινία όχι μόνο βρήκε το κοινό της αλλά απέκτησε και φανατικές οπαδούς. Το «Σχεδόν ποτέ» ήταν η «Λίζα» της Κατερίνας Μπέη στο τετράγωνο, με τέσσερις πρωταγωνίστριες, αντί δύο, συν 20 45λεπτα επεισόδια.

Ο Κώστας Λαμπρόπουλος που ήθελε να προτείνει την σειρά στην ΝΕΤ, ξέροντας ότι ακόμη δεν είχα συνέλθει οικονομικά από την «Φούσκα», μου πρότεινε να σκηνοθετήσω τα πρώτα 5 επεισόδια. Η μοναδική μου ως τότε τηλεοπτική εμπειρία ήταν το design των 5 επεισοδίων του «Felix Krull» και του 5oυ επεισοδίου της επίσης γερμανικής σειράς «Kir Royal», έτσι λόγω απειρίας μου τα 5 πέντε επεισόδια βγήκαν 6.

Τα πρώτα σενάρια του «Σχεδόν Ποτέ» ή «Hardly Ever» -που ακουγόταν ακόμη πιο σκληρό- διευκόλυναν στην απόφασή μου, γιατί οι χαρακτήρες των τεσσάρων «νέων και επιτυχημένων» γυναικών ήταν τόσο ρεαλιστικοί όσο και διαφορετικοί με μοναδικό κοινό ενδιαφέρον την αναζήτηση του ιδανικού άνδρα, εραστή και συντρόφου -ή μόνο έναν απ’αυτούς. Μετά τις ατελέσφορες προσπάθειες της Λίζας και της Κλαίρης, οι τέσσερις όμορφες ηρωίδες και οι επιλογές τους, μου δημιουργούσαν μεγάλη περιέργεια και suspense. Όπως είχε σχεδιαστεί τα γυρίσματα συνέχισαν ο Δημήτρης Γιατζουτζάκης και ο Χρήστος Δήμας, προφανώς επιτυχώς, γιατί η ΝΕΤ παράγγειλε άλλα 10. Αλλά επειδή και τότε στο δημόσιο αυτές οι διαδικασίες καθυστερούσαν, αποχώρησαν για ποικίλους λόγους οι βασικές ηθοποιοί κι οι σκηνοθέτες. Ο συχνότερος ήταν, ότι στο μεταξύ υπήρξαν άλλες, μάλλον πιο συμφέρουσες προτάσεις. Ήταν η χρυσή εποχή που τα κρατικά και ιδιωτικά κανάλια γύριζαν συγχρόνως καμιά 40ριά σίριαλ και καλοί ηθοποιοί ήταν ανάρπαστοι. Η Μπέη συνέχισε γράφοντας σενάρια για μια νεότερη γενιά ηρωίδων με παρεμφερείς προβληματισμούς. Κι επειδή είχα προϋπηρεσία στην σειρά και κάποιος έπρεπε να ροντάρει το καινούργιο καστ ανέλαβα πάλι τα πρώτα πέντε κι ομολογώ ότι το διασκέδασα πιο πολύ. Αυτή την φορά περιορίστηκα στα πέντε αφήνοντας, απ΄ότι είδα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στην πολύ πιο έμπειρη Πηγή Δημητρακοπούλου.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Τέσσερις επαγγελματικά επιτυχημένες, ελκυστικές γυναίκες κοντά στα τριάντα - η Μαρία, ραδιοφωνική παραγωγός, η Στεφανία, εθελόντρια σε MKO κακοποιημένων γυναικών, η Βάντα, ανερχόμενη ηθοποιός κι η Κάλια, ιδιοκτήτρια μπουτίκ και σχεδιάστρια μόδας - έχουν επικεντρώσει το υπαρξιακό τους στην ανεύρεση κάποιου «κανονικού» άντρα, με απώτερο σκοπό να ερωτευτούν.

Η συνεχής ανάγκη τους να αναλύουν τις καταστάσεις, να βάζουν παραμέτρους και κριτήρια ανάλογα με τα δικά τους προσόντα και ανάλογα με το πώς πιστεύουν εκείνες πως θα έπρεπε να είναι οι σχέσεις και να προσπαθούν να λειτουργήσουν μέσα από συνταγές και κλισέ, τις αγχώνει και τις οδηγεί συχνά σε αδιέξοδα.

Παρόλα αυτά, αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις με χιούμορ και αυτοσαρκασμό και δεν διστάζουν να ζήσουν περιπέτειες, έστω και με προδιαγεγραμμένα άδοξο τέλος. Το πάθος διαδέχεται την απογοήτευση, ο ρομαντισμός τον κυνισμό, η παραίσθηση τον ενθουσιασμό, και το δράμα γίνεται κωμικό, ενώ οι τέσσερις ηρωίδες εξακολουθούν να ακροβατούν πότε με αυτοπεποίθηση και πότε με ανασφάλεια στην ελευθερία ή την δέσμευση, την ιδανική σχέση ή τον συμβιβασμό.

Στον δεύτερο κύκλο οι ηρωίδες είναι έως και μια δεκαετία πιο νέες και λιγότερο επιτυχημένες, αλλά το κύριο πρόβλημά τους είναι πάντα τα ίδιο και τις απασχολεί από πολύ νωρίς.

ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ+ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ 1-20

Μαρία
Άννα Στίλβη
Στεφανία
Βάνα Ραμπότα
Βάντα
Ντορέτα Παπαδημητρίου
Στελίνα
Μαρία Σολωμού
Έλενα
Κάτια Νικολαϊδου
Θεώνη
Σύλβια Δελικούρα
Άντζελα
Κανελλίνα Μενούτη
Πάνος
Γιώργος Λιάντος
Μάνος
Τόνυ Δημητρίου
Γιώργος
Κρατερός Κατσούλης
Ισίδωρος
Στέλιος Δαλέζιος
Μάρθα
Σόφη Ζαννίνου
Κωνσταντίνος
Αλέξανδρος Ποντικάκης
Μάρκος
Χρήστος Πέζος
σύζυγος Κωνσταντίνου
Νταϊάνα Καβέτσου
παντρεμένη
Μαίρη Μάρκου
φιλενάδα
Ελένη Κομίνη
Brook
Cheryl Ann Serquina
Μάνια
Εβελίνα Παπούλια
Τζώννυ
Κωνσταντίνος Ζαμπάρας
Κατερίνα
Ναταλία Παπαϊωάννου
Μωρουλίνι
Εύα Δημητρίου
Ευάγγελος
Ηλίας Λογοθέτης
Νικήτας
Περικλής Κασανδρινός
Φώτης
Ραφαέλο Γεωργίτσης
παχουλή στο ταξί
Ευαγγελία Σαμιώτικη
σεξολόγος
Βαϊτσης Αποστολόπουλος
εύσωμη κυρία
Ευτυχία Καπάνταη
ηχολήπτης
Μιχάλης Καραχάλιος
βιοτέχνης
Ζήνος Παναγιωτίδης
Αλέξανδρος
Παναγιώτης Κλίνης
Διονυσόπουλος
Αντώνης Αλεξίου
Κέλλυ
Γιολάντα Διαμαντή
στιλίστας
Γιάννης Αγγελάκης
ψυχαναλυόμενη 35άρα
Τίνα Μποβιάτση
Ρωσίδα φυσιοθεραπεύτρια
Γιούλη Βενέτη
Μιρέλα νύφη
Σαλίνα Γαβαλά
διαφημιστής
Χρήστος Δήμας
ψυχαναλύτρια
Μαρία Γεωργιάδου
σκηνοθέτης
Νίκος Αλευράς
φιλική συμμετοχή
Αντώνης Καφετζόπουλος

ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ 21-31

Κάλια
Ναταλία Μίγδου
Τζοάννα
Μαίρη Ακριβοπούλου
Μυρτώ
Βίκυ Παπαδοπούλου
Εύα
Στέλλα Στάμπολα
Στελίνα
Μαρία Σολωνού
Έλενα
Κάτια Νικολαϊδου
Θεώνη
Σύλβια Δελικούρα
Άντζελα
Κανελλίνα Μενούτη
Μάρθα
Σόφη Ζαννίνου
Τζώννυ
Κωνσταντίνος Αμπάρας
Γιώργος
Γιώργος Καραμίχος
Tάνια
Κατερίνα Παπαδάκη
Χρήστος
Γιώργος Σεϊταρίδης
Θέμης
Κώστας Δίγκας
Βασίλης
Αστέρης Πελέκης
Τάνια
Κατερίνα Παπαδάκη
Μάρκος
Χρήστος Πέζος
Brook
Cheryl Ann Serquina
Ευαγγελία
Στεφανία Καπετανίδη
Νάντια
Αλεξάνδρα Παυλίδου
Νατάσα
Γιούλη Βενέτη
Σταύρος
Πέτρος Αλατζάς
Νότης
Ανδρέας Κοντόπουλος
Διονυσόπουλος
Αντώνης Αλεξίου
Κώστας
Κώστας Αλιμπέρτης
Μάριος
Ιάκωβος Μυλωνάς
Αχιλλέας
Αντώνης Λαζάρου
Παντελής
Ανδρέας Μαριανός
Άννα
Αγγελική Παπαδημητρίου
Δανάη
Έυα Στυλάντερ
αρχισυντάκτρια
Ιωάννα Μιχελάκου
ηχολήπτης
Μάνος Τριανταφυλλάκης
φιλική συμμετοχή
Ιάσων Τριανταφιλλίδης, Κώστας Βαρκάδος, Sean Michael Longstreth, Ζήνος Παναγιωτίδης, Αντώνης Ιωάννου, Διονύσης Μαρτινέγκος, Γιάννης Γουβέλης

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ 1-31

σκηνοθεσία
Νίκος Περάκης, Δημήτρης Γιατζουτζάκης, Χρήστος Δήμας, Πηγή Δημητρακοπούλου
σενάριο
Κατερίνα Μπέη
παραγωγός
Κώστας Λαμπρόπουλος
διεύθυνση φωτογραφίας
Ηλίας Αδάμης, Γιώργος Αργυροηλιόπουλος
οργάνωση παραγωγής
Γιώργος Παπαδάτος, Γιώργος Κυριάκος
διεύθυνση παραγωγής
Δημήτρης Καρατζούνης
μουσική
Δημήτρης Κοντόπουλος
σκηνικά
Σοφία Ζούμπερη
κοστούμια
Βάσω Τρανίδου
ζωγραφική
Γιάννης Πετρής
επίβλεψη μοντάζ
Γιώργος Μαυροψαρίδης
μοντάζ
Ελβίρα Βαρελλά
βοηθός σκηνοθέτης
Χρύσα Ψωμαδέλλη, Μαργαρίτα Γαριού
β΄βοηθός σκηνοθέτη
Γιάννα Δεληγιάννη, Ελίνα Ψύκου
ήχος
Πάνος Παπαδημητρίου, Στέφανος Ευθυμίου
μακιγιάζ
Κατερίνα Λιγνού, Δήμητρα Γιατράκου
κομμώσεις
Καίτη Αραβαντινού
σκριπτ
Άννα Πετρίδου
βοηθός ηχολήπτη
Γιάννης Καρίγιαννης, Νίκος Έξαρχος
βοηθός διευθυντής παραγωγής
Μιχάλης Καραχάλιος, Μαρία Λούκα
βοηθοί παραγωγής
Δημήτρης Γκιόκας, Φώτης Σκουρλέτης, Βασίλης Τζανίδης, Δημήτρης Χατζηβογιατζής, Αντώνης Μιχαλόπουλος
hair styling
Γιώργος Δουδέσης
φροντιστής
Μπάμπης Τριάντης, Δημήτρης Αυγερός
βοηθός σκηνογράφου
Αγγελική Ανακτορίδη, Ιωάννα Κατσιαβού
βοηθός ενδυματολόγου
Κατερίνα Mουζουλά, Ελίνα Μαντζάκου
βοηθός μοντάζ
Αλέκος Σαμψωνίδης, Μιχάλης Γκουλιαδίτης
steadicam
Ντίνος Μαχαίρας, Κώστας Τυριντής
βοηθός διευθυντή φωτογραφίας
Βασίλης Κασίκης, Κώστας Λαζανάς
ηλεκρολόγοι
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος, Κώστας Παναγόπουλος
γραμματεία παραγωγής
Γεράν Κρικοριάν, Γεωργία Σαράντη
μουσική επιμέλεια
Χριστίνα Μπίθα
τραγούδι τίτλων
Δημήτρης Κοντόπουλος
στίχοι
Ελένη Γεωργιάδη
τραγούδι
Αποστολία Παπαδημάκη
χορογράφος
Αποστολία Ζώη
επικοινωνία
Γωγώ & Μαίρη Αυγερινοπούλου
supervisor
Μαρίνα Στυλιανού
post production manager
Μαίρη Γεωργού

 

παραγωγή
CL Productions για την ΝΕΤ

ΚΑΡΕ+ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΚΗΝΩΝ

ΣΚΗΝΕΣ

Το music clip των τίτλων αρχής και οι στίχοι της Ελένης Γεωργιάδη μεταφέρουν πιστεύω αρκετά το κλίμα της χρυσής δεκαετίας και την ατμόσφαιρα της σειράς. Όσοι είναι πιο περίεργοι μπορούν να δουν μερικές σκηνές που ανέβασαν στο YouTube οπαδοί της σειράς υποτιτλίζοντάς τις μάλιστα στα αγγλικά:

ΣΚΗΝΗ 1 ΣΚΗΝΗ 2 ΣΚΗΝΗ 3 ΣΚΗΝΗ 4 ΣΚΗΝΗ 5

Το κείμενο που έγραψα για την γερμανική εκφώνηση λέει ότι: Στο θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, η Κάτια Γέρου αποπειράται να απαγγείλει ένα χορικό άσμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή στα αρχαία Ελληνικά. Και ενώ Έλληνες φιλόλογοι ακόμη τσακώνονται για την πιθανή προφορά, φημισμένοι ποιητές όπως ο Hölderlin έκαναν θαυμάσιες μεταφράσεις.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Βρήκα μόνο λίγες φωτογραφίες που τράβηξα στο casting ή στις πρόβες, μεταξύ άλλων και μια του συναδέλφου Νίκου Αλευρά που προσφέρθηκε ευγενώς να ενσαρκώσει ένα σκηνοθέτη κι εραστή της Βάντας με παιδοφιλικά απωθημένα. Στην τελευταία φωτογραφία η ενδυματολόγος Βάσω Τρανίδου με τον σύζυγό της δικηγόρο Μανόλη Σουργιαδάκη, τον οποίο φωτογράφησα σαν εν δύναμη διανομή για τις τεράστιες ανάγκες των επεισοδίων σε? εραστές. Τελικά δεν μας έκανε την χάρη.

VIDEO CLIPS+ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σύμφωνα με το life style της 10ετίας στην αναζήτηση του «κανονικού» άνδρα, η γυναικοπαρέα έπρεπε να εξαντλήσει και τις μεγάλες πίστες. Με την Αποστολία στο stage καταφέραμε να στήσουμε σκηνές γύρω και πάνω στα τραπέζια και να γυρίσουμε εκτός από το ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ της σειράς, άλλα δύο τραγούδια της σαν extra πρόγραμμα στα ασφυκτικά γεμάτα ΑΣΤΕΡΙΑ.

SHOOTING BOARDS+ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ

Βρήκα τα προσχέδια του Γιάννη Πετρή για τους πίνακες που ζωγράφισε η εικαστικός της παρέας Στεφανία για τις φίλες της, πριν αυτοπροσωπογραφηθεί και αφοσιωθεί σε μια ΜΚΟ προστασίας κακοποιημένων γυναικών.

Στο ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ είχα την πολυτέλεια να γυρίζω παράλληλα με δύο κάμερες, ενώ το video μου επέτρεπε να καλύπτω όλη την δράση από πολλές γωνιές. Κατάργησα σχεδόν τα shooting boards και έκανα κανένα σκίτσο μόνο όταν έπρεπε να γυρίσω σύνθετες σκηνές που απαιτούσαν ακριβή οργάνωση, όπως διαλόγους στο πρώτο τραπέζι πίστα με την Αποστολία να τραγουδά στο πάλκο, πρώτα για 20 κομπάρσους και αργότερα για περίπου χίλιους θαμώνες.

ΔΙΑΦΟΡΑ

Φαίνεται ότι οι πρωταγωνίστριες της σειράς ήταν τόσο πειστικές σαν επιτυχημένες γυναίκες που οι δημοσιοσχεσίτισσες αδελφές Αυγερινοπούλου έπεισαν το περιοδικό STATUS να τις βάλει εξώφυλλο. Την συγκεκριμένη δεκαετία το μηνιαίο έντυπο ήταν η βίβλος του lifestyle και στα εξώφυλλά του φιλοξενούσε μόνο celebrities, πετυχημένους πολιτικούς κι επιχειρηματίες, ηθοποιούς του Χόλιγουντ και της Ελληνικής τηλεόρασης και που και που κανένα ντόπιο ή διεθνές sex idol. Μοιραία το περιοδικό δεν επιβίωσε της κρίσης και πολλά από τα celebrities των εξωφύλλων, που δεν έφυγαν για Χόλιγουντ ή Εκουαντόρ μπαινοβγαίνουν στον Κορυδαλλό.